nu är det bevisat


nu är det bevisat. jag kan inte baka. och nu funderar jag, så mitt hår blir grått, över hur jag i all världen kunde vara så dum att jag sa åt syrran att jag så gärna bakar småbröd till Elias (han heter Elia, inte Elias) dop och inflyttningsfest....runt 30 - 40 personer kommer dit ikväll......och av mina ca 4o kakor så duger knappt hälften...........men å andra sidan så ser dom inte så tilltalande ut så dom tar nog inte slut! hmmmmm, det som börjar så lovande då man bläddrar i en inspirerande bakbok (och köper en massa konstigheter som lime) tar en helt annan vändning när man tar första plåten ur ugnen! kan ju trösta dem som tycker synd om mej att kakorna på bilden var från den första plåten, den andra och tredje plåten hade liiite vackrare kakor!


så till oss ska man inte komma för att få goda bakverk! nu är det bevisat....och jag lovar att aldrig mera baka till nåt större kalas. *fint så* och tror ni jag skäms eller känner mej i panik och far och köper snygga kex från Sale så är svaret, nej, nej.....såna här saker är ingenting.....små bagateller i livet....ungefär......om syrran börjar gråta då hon ser kakorna kanske jag kan överväga Sale......


ps....de kakor som inte duger till kalaset har jag provsmakat, sisådär en 5-6 stycken, och de är godare än dom ser ut. *RAP*

3 kommentarer:

klipposfia sa...

om det är till någon tröst så har jag aldrig lyckats med de där kakorna heller....int hur jag än försöker så blir det till något....så jag börjar tro det är någon galet med receptet! på sant:)

Lantliga drömmar sa...

Jag håller helt med klipposfia, jag har heller aldrig lyckats med dem! Mina blev ca 10 cm i diameter, och brända i kanterna....
Leila måste ha misslyckats med själva receptet när hon skrev det ;)

maria sa...

underbart att höra :-D inte att Leila har misslyckats utan det att jag inte är helt hopplöst dålig då det gäller att baka, he hee.....