b ä b i s


snart är han ingen bäbis längre, kusinen elia.

idag fick vi låna honom en stund då hans föräldrar var på (uppladdning tänkte jag skriva) shopping, och det är så hälsosamt för lillkillen att komma och leka med stoijiga barn, leklådor som är ihoptejpade och tomma tandkrämstuber...så han inte tror att världen vi lever i är alldeles för perfekt! jag tar min "mosters uppgift" på allra största allvar.

ps. när man har ett barn som elia så behövs nog ingen uppladdning, han är alltid en äkta solstråle och jag är mest bekymrad över att hans mamma får en helt fel bild av vad föräldraskap innebär....såhär enkelt borde ingen få ha det! vilken tur att hon i sin tur får låna mina barn när jag är på uppladdning (i denna bemärkelse är uppladdning det rätta ordet)!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara le åt dina skriverier.. Så sant som du skriver: Elia är en solstråle. // Svägerskan på andra sidan vägen!!

Anonym sa...

Vilken ljuvlig krabat,
Han ser ut att trivas utmärkt med moster o kusinerna!

L-B sa...

Ja, han är verkligen en solstråle lilla Elia.

Bra skrivet i övrigt också!

Själv har jag behov av uppladdning emellanåt också...kom nyss hem från uppladdning/shopping. Litefattigare och bakluckan full med barrväxter. Bara det "roliga" kvar...att få ner dem i jorden.