Då var det klippt - igen



Vår lilla tjej har behag för estetik. Hon vill vara fin, tuff , dofta gott  (brukar smeta pappas hårvax eller väldoftande handkräm i sitt eget hår) och letar ofta efter fina kläder hemma. Den tuffa läderjackan, som hon fått ärva av sina kusiner, har den främsta kroken i farstun så vi ska hitta den snabbt! Skor ska det också vara, helst mammas klackskor såklart. Hon är precis lika som sin storasyster som också har behag till mina skor. Letar jag efter mina skor ska jag alltid först och främst leta i flickornas rum.
Ja, och så var det ju håret. Det blev klippt igen- med en nagelsax som hon hittade i wc:n (här klippte hon sig i somras) Hon är så fin tycker hon själv med sin minimala pannlugg. Nu går hon ofta och drar i bakhåret och säger att det ska klippas så hon kan ha en lika lång hästsvans som Edith!?

Nu är det fredag igen, Hurra! För min del infaller sig två arbetsskift denna helg, lördag morgon och söndag kväll. Så vi har ganska långt färdigt utstakat program. Bra så. Vi är friska, vi mår bra och det är väl huvudsaken.
Mottot för dagen får bli - att göra så lite så möjligt på så lång tid som möjligt!

pÅ åTerSeendE

Inga kommentarer: